Jak wręczać wizytówki? Biznesowy savoir-vivre

2022-08-01
Jak wręczać wizytówki? Biznesowy savoir-vivre

Zarówno wręczenie, jak i przyjęcie wizytówki to jedne z istotniejszych punktów każdego spotkania biznesowego. Podczas wymiany wizytówek obowiązują konkretne zasady savoir-vivre, których przestrzeganie pomoże Ci zrobić dobre pierwsze wrażenie na potencjalnym partnerze biznesowym. Sprawdź, w jaki sposób i kiedy wręczyć swoją wizytówkę, aby nie popełnić psującego wizerunek faux-pas!

W czym się nosi wizytówki?

Z całą pewnością nikogo nie trzeba przekonywać, że właściwa prezencja ma ogromny wpływ na przyszłe kontakty zarówno prywatne, jak i te zawodowe. To właśnie pierwsze wrażenie decyduje o tym, jak będzie postrzegał nas nasz potencjalny partner biznesowy lub przełożony i czy w ogóle zaproponuje następne spotkanie. W takiej sytuacji wymięta, wyjęta z tylnej kieszeni spodni wizytówka niestety w żaden sposób nie zadziała na naszą korzyść.

Dokładnie tak, jak idealnie skrojony garnitur i wyprasowana koszula, eleganckie i stylowe wizytowniki mają ogromny wpływ na tworzenie naszego wizerunku. Nie tylko świadczą one o dobrym guście, ale również pokazują członkom spotkania, że jesteśmy osobą solidną, dobrze zorganizowaną i przywiązującą dużą uwagę do detali. Oczywiście podobnie jak wizytówki, wizytowniki powinny być dobrane stosownie do naszego stylu i gustu, aby podkreślić klasę, przywiązanie do tradycji, indywidualizm lub świeże i nowoczesne podejście.

Wizytownik Drewniany z GRAWEREM na Prezent

Wizytownik szyty na miarę - podstawa prawdziwego biznesmena

Na szczęście dziś na rynku dostępnych jest tak wiele modeli etui na wizytówki, że każdy znajdzie model idealnie wpisujący się w jego gusta. Taki spersonalizowany wizytownik potrafi bardzo dużo powiedzieć o jego właścicielu, dlatego wybór warto dokładnie przemyśleć. Elegancki wizytownik skórzany lub metalowy to ponadczasowe klasyki, które zawsze będą wyglądać dobrze, bez względu na charakter spotkania.

Z kolei dla osób ceniących sobie indywidualizm i oryginalność najlepszym wyborem będzie spersonalizowany model np. taki jak wizytownik metalowy, ozdobiony grawerem z inicjałami właściciela, lub eleganckim logo firmy. Ogromną popularnością wśród niecodziennych wizytowników cieszą się również modele metalowe z dodatkiem prawdziwego drewna, a nawet żywicy. Gustowny portfel na wizytówki wpływa korzystnie na nasz wizerunek i tworzy pozytywny obraz, dzięki któremu zaimponujemy przyszłym partnerom biznesowym.

Wizytowniki to również świetne pomysły na prezent dla niego. Będą pasować na rocznice, uczczenie awansu, lub zdobycie nowego klienta, jak również po prostu jako praktyczny prezent na urodziny, który stanie się absolutnym must have każdego biznesowego outfitu. Warto jednak pamiętać, że poza designem, liczy się również wnętrze wizytownika - jego wielkość, ilość przegródek, miejsce na karty kredytowe lub gotówkę i przestrzeń, pozwalająca na bezpieczne przechowywanie kilku, lub nawet kilkudziesięciu wizytówek. Spersonalizowany wizytownik należy dobrać tak, aby spełniał wszystkie powyższe kryteria, dlatego zakup najlepiej skonsultować z przyszłym właścicielem.

Wizytownik Czarny Etui na wizytówki z GRAWEREM

Kiedy wręczać wizytówki?

Aby zadbać o jak najlepsze wrażenie, konieczna jest znajomość biznesowej etykiety, dzięki której okażemy pozostałym członkom spotkania szacunek i podkreślimy swój profesjonalizm. Według właściwej chronologii wymiana wizytówek następuje zazwyczaj na końcu spotkania, a jako pierwszy wizytówkę wręcza zaproszony prelegent, czyli np. osoba, która stara się o stanowisko w firmie, lub występuje w roli przedstawiciela innej firmy. Inna sytuacja ma miejsce, kiedy członkowie spotkania widzą się po raz pierwszy. Wizytówkami należy wymienić się wtedy na początku spotkania, aby ułatwić komunikację.

Zazwyczaj, pierwszą osobą, której przekazujemy swoją wizytówkę po wejściu do firmy, która zaprosiła nas na spotkanie, jest recepcjonistka. Dzięki eleganckiej i czytelnej wizytówce będzie mogła właściwie zaanonsować nas przed wejściem do sali konferencyjnej. W przypadku mniej formalnych spotkań biznesowych np. podczas targów, czy bankietów, wizytówki należy wręczyć tylko tym osobom, z którymi planujemy rozpocząć współpracę w przyszłości. Wymiana może nastąpić zarówno w trakcie rozmowy, jak i na jej zakończenie.

Wizytownik Skórzany czarny z GRAWEREM GRATIS

Zasady wręczania i otrzymywania wizytówek

Podstawowa zasada biznesowego savoir-vivre'u mówi o tym, że jako pierwsza swoją wizytówkę przekazuje osoba starsza, wyższa rangą. Jeśli jednak osoba starsza jest niższa rangą, wtedy to my jako pierwsi przekazujemy wizytówkę. Warto zapamiętać, że w kontaktach biznesowych największą rolę odgrywa pozycja i ranga, w kontaktach prywatnych z kolei wiek.

Wręczanie wizytówki

  • Wizytówki powinny zawsze znajdować się pod ręką, schowane w eleganckie etui.
  • Przekazanie wizytówki odbywa się bezpośrednio do ręki drugiej osoby.
  • Wizytówki podajemy zawsze w taki sposób, aby widoczny był zadruk, ułatwiający komunikację.
  • Do przekazania wizytówki używamy prawej ręki. Wyjątek stanowią takie kraje jak Singapur, Hongkong, Chiny i Japonia, gdzie wizytówkę przekazuje się obiema rękami.

Wizytownik Stalowy Połysk z GRAWEREM

Przyjmowanie wizytówki

  • Podobnie jak przy wręczaniu, wizytówkę przyjmujemy prawą ręką, jednak wyjątek stanowią ponownie kraje azjatyckie - Singapur, Hongkong, Chiny i Japonia, gdzie wizytówkę przyjmujemy obiema rękami.
  • Aby okazać szacunek osobie podającej nam wizytówkę, nie chowamy jej od razu do kieszeni. Zapoznajemy się pobieżnie ze znajdującymi się na niej informacjami, okazując w ten sposób szacunek i zainteresowanie.
  • Podczas przyjmowania wizytówki, warto skomplementować jej wygląd, jak również szykowny wizytownik, w którym się znajdowała. Oczywiście, jeśli rzeczywiście przypadły nam do gustu.
  • Wizytówkę chowamy tylko i wyłącznie do etui lub wewnętrznej kieszeni marynarki.
  • Za otrzymanie wizytówki dziękujemy i zawsze wręczamy w zamian swoją. Jeśli nie posiadamy własnej wizytówki, informujemy o tym rozmówcę i dziękując, obiecujemy kontakt.
  • Jeśli wizytówka posiada zarówno numer służbowy, jak i prywatny, oznacza to, że kontakt w sprawach zawodowych jest dopuszczalny na numer prywatny do godziny 20:00.
  • Po wymianie wizytówek kładziemy je na biurku zadrukiem do góry, tak aby ułatwiały nam kontakt podczas spotkania. Wizytówki chowamy dopiero przed samym wyjściem.

Zadbaj o swój image już podczas pierwszego spotkania! Liczy się nie tylko właściwa prezencja, ale również subtelne dodatki takie jak czytelna wizytówka, szykowny wizytownik oraz właściwa etykieta. Zapamiętaj tajniki biznesowego savoir-vivre'u i zrób dobre, pierwsze wrażenie!

Polecane

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixel